Escola TORRES AMAT
escolatorresamat | 2 juny 2011Hola companyes i companys,
us explicarem les coses que hem après fent les activitats d’aquest projecte:
Hem après com es forma una estalactita. Es forma a partir d’aigua saturada. Hem vist que al mig del cordill es concentraven gotes. Al cap de molts dies es va formar una estalactita.
També hem après a mesurar la densitat de les dissolucions, a utilitzar el densímetre per mesurar-la. Hem comprovat que l’aigua saturada té mes densitat que la del mar Mediterrani i que la del’aigua de l’aixeta.
Vam estratificar dissolucions en una proveta. Hem après que estratificar vol dir posar una cosa sobre l’altra. Hem comprovat que l’aigua de la mar Morta té més sal per això s’ha quedat a sota de tot, en segon lloc s’ha quedat l’aigua de la mar mediterrània i a dalt de tot l’aigua de Sallent.
També vam fer-ho amb un tub en forma d’U i vam comprovar que per anivellar-les nescessitavem molta més quantitat d’aigua amb poca sal que d’aigua molt salada.
Vam provar quina aigua era més conductora i vam comprovar que l’aigua més salada és més conductora que l’aigua sense sal. Per saber si l’aigua té clorurs o no vam posar-hi unes gotes de nitrat de plata i si l’aigua queda blanca és que en té. Posant-hi cromat potàssic, l’aigua queda de color vermell. També sabem que l’aigua d’Artés té més duresa, té més sals dissoltes, la de Sallent i la de Manresa tenen la mateixa. L’aigua mineral és menys dura que les tres anteriors.
Al final del projecte vam anar a visitar la potabilitzadora de Sallent.
En aquest projecte hi hem après moltes coses que no sabíem i ens ho hem passat molt bé. ens va agradar molt fer la sortida a la sèquia